INDISKT OCH NOUGAT CAKEPOPS.

 
Vill ni också göra denna indiska grytan med tillhörande naanbröd kan ni klicka HÄR!
Mina bröd blev som pannkakor och trodde inte alls maten skulle räcka, men det var både rätt mättande OCH suuupergott! 
 
Vill ni göra nougat cakepops så gör ni följande:
200g smör
3dl socker
6msk kakao
2tsk vaniljsocker
4dl mjöl
Ett paket nougat
 
Först ska jag säga er att detta först var planerat att bli mörbollar, men jag vispade smöret och sockret och då fick jag inte till någon deg. Så jag tog i extra smör, vilket jag visste skulle smälta i ugnen så den händelsen bildade dessa ovanför vilket kan ha skapat det bästa jag bakat. Mängden som står är originalmängd, det borde gå galant!
 
1. Blanda alla ingredienser förutom nougaten.
2. Gör bollar utav degen.
3. Tryck i en bit nougat i varje boll.
4. Smält resterande nougat över vattenbad.
5. Täck bollarna med smält nougat och låt kallna i frys eller kyl.

Kommentarer
Postat av: Helen

Mmm det är såå got med cakepops

2015-06-07 @ 17:20:21
URL: http://www.starsinlife.blogg.se
Postat av: Lina Breitholtz

Åh ser sjukt smarrigt ut!

2015-06-08 @ 08:22:58
URL: http://breitanlina.devote.se

Something you wanna say?

Yo! Du har väl ett namn?
Vill du trycka här?

E-postadress: (Don't worry, bara jag som ser det hehe...)

Har du nån blogg?

Just say it!

Trackback