WHAT DID WE DO?

Under resan så:
  • Badade jag varenda dag. (I varm källa, under ett vattenfall, i pool, i 'ungdomlig' källa och MED DELFINER)
  • Var vi på en hästgård med lusitanohästar, 3 GÅNGER haha. (2 gånger när utflykter avslutade med ost&vin-provning där + sista kvällen när det var trerätters middag & hästshow)
  • Såg vi Furnassjön, Eldsjön, fina parker och så åkte vi jeep ovanpå en krater (där också världens farligaste rally gick) där man såg Tvillingsjöarna. 
  • Vandrade vi 1 mil tvärs över ön. 
  • Åkte vi buss runt ön och såg fantastiska utsikter.
Sen åt jag också bläckfisk, 'gryta' som var tillagad direkt i ett hål i den heta vulkaniska marken, klappade katter, mötte på underbart folk, besökt ett forskningscenter, tefabrik & keramikfabrik och fick lära mig massor. Ska helt klart försöka ta mig dit någon mer gång! 
 
3 FUN FACTS:
- Alla toppar du såg (vilket var över 200) var vulkaner.
- Människorna sätter i sina nycklar i dörren när de reser bort ifall det skulle vara någon som kanske vill låna lite socker eller liknande. Så snälla är dem. 
- Bor också runt 45000 kor där. För den som vill veta sådant. 
Bilderna kommer komma upp i olika inlägg, så börjar med ett collage med saker jag fick i mig!

Kommentarer
Postat av: Emma Berglund

Svar; Verkligen hur söt som helst :D

2014-06-25 @ 18:27:13
URL: http://emmaberglunds.se

Something you wanna say?

Yo! Du har väl ett namn?
Vill du trycka här?

E-postadress: (Don't worry, bara jag som ser det hehe...)

Har du nån blogg?

Just say it!

Trackback