KLADDKAKEBULLAR.

Hur mycket godare kan det bli???
Glutenfritt, 16 bullar:
                                         DEG:                                                                           FYLLNING:
                                    50g margarin                                                                    50 g margarin
                                     2 ½dl mjölk                                                                           1ägg
                                       5dl mjöl                                                                         1 ½ dl socker
                                 1 msk fiberhusk                                                                1tsk vaniljsocker 
                                   0.75dl socker                                                                       1½ dl mjöl
                                    En nypa salt                                                                       2 msk kakao                 
                                        1 ägg
                                       25g jäst                                                       
                                                                                              
Ta fram ett recept för kanelbullar och följ instruktionerna.
I fyllningen smälter du smöret och rör i övriga ingredienser.
 
För mig blev inte degen riktigt 'degig', svårt med glutenfritt oftast.
 Så jag skopade i en passande mängd i muffinsformar, la på en klick fyllning och strössel, lät det jäsa några minuter och in i ugnen på 225 grader i 10-15 minuter.

Kommentarer
Postat av: R E V O L T E N

Är det samma som kladdkakemuffins?:0 för kladdkakemuffins gjorde jag igår haha

2015-05-10 @ 16:09:05
URL: http://revolten.se
Postat av: R E V O L T E N

Jaha okey, alltså jag är inloggad med blogg.se så jag kan se svar om du svarar på din egen blogg. Behöver inte få svar på min blogg med. Orkar inte hålla på att radera massa sådana kommentarer. Ganska tröttsamt i längden.

Men okey då vet jag, aldrig hört om sådana bullar tidigare faktiskt haha. Det roliga är att jag bakade kladdkakemuffins igår och kanel- och vaniljbullar idag. Du tog allt på en o samma bak grej haha. Lite kul x)

Svar: Okej! Haha, vilket sammanträffande ;)
Edsbergar'N!

2015-05-10 @ 16:21:53
URL: http://revolten.se
Postat av: starsinlife.blogg.se

Mums!!

Svar: Lärde mig utav proffset! ;)
Edsbergar'N!

2015-05-11 @ 16:07:53
URL: http://starsinlife.blogg.se/

Something you wanna say?

Yo! Du har väl ett namn?
Vill du trycka här?

E-postadress: (Don't worry, bara jag som ser det hehe...)

Har du nån blogg?

Just say it!

Trackback