Vem har det svårast?

En gång gjorde jag ett inlägg om citatet "Don't ever call a girl fat, even if you're joking." och om hur det är lika stor grej av att kalla en kille fet. (Läs HÄR
Nu såg jag för några dagar sedan, ännu ett citat om 'hur svårt det är att vara en tjej' blabla..:
Alltså, blir lite irriterad. 
Ja, det finns en hel lista med nackdelar med att vara tjej, men c'mon - det är inte så att killar har det lätt heller.
När jag såg bilden ovan tänkte jag direkt på någon tjej som kanske är intresserad av en kille men så vet hon inte om han gör det tillbaka. Och så tror man att man är jobbig när man är den som börjar skriva hela tiden osv... Och alla tankar som tjejer kan ha, att tjejer påverkas lätt av vad folk kan säga och utseendet. 
You know what? - SLÅR VAD OM ATT KILLAR OCKSÅ HAR DET SÅ. 
Ingen reagerar på detta, men skulle det däremot stå "Girls dont know how hard is it being a boy" skulle väl tjejer reagerat som bara den..? 
 
Det jag vill få fram är att jag tycker saker som dessa är överskattade och att det är svårt för båda könen. 
Har svårt varenda gång jag gör sådana här inlägg, att formulera mig bra, men jag hoppas att ni förstår lite utav min syn på sånthär och vill ni så kommentera eran åsikt!
Over & peace out!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Sant! Killar har ju också saker som går emot dem och som de upplever som jobbigt!

2014-10-07 @ 21:09:23
URL: http://nattstad.se/bymelli

Something you wanna say?

Yo! Du har väl ett namn?
Vill du trycka här?

E-postadress: (Don't worry, bara jag som ser det hehe...)

Har du nån blogg?

Just say it!

Trackback