Flykten från Sobibor.

Denna såg vi på So:n och jag tyckte den var jättebra, intressant och lärorik.
Åtminstone jag blev väldigt påverkad av denna, blev frustrerad över att jag inte kunde göra något och arg på hur känslolösa nazisterna var. De verkligen utnyttjade sin makt de hade över judarna. Tänker jag över hela händelsen, speciellt med lägrena, blir jag så ledsen. Det är helt oförståelig, när jag försöker få in en bild av det i huvudet blir det bara som en blackout efter någon sekund. Kanske för att det bara är för hemskt.
 
Jag tror på judar och att de är precis lika mycket människa som vilken annan person som helst.
Främsta anledningen till att Hitler började denna hysterin, var för att judarna 'tog över'. De var för bra.
Kortfattat, tycker jag ni ska se den här. Absolut. Har dock inte hittat något ställe man kan göra det på...

Kommentarer
Postat av: Lottiz

Har inte sett den, men tackar för tips.

2014-11-18 @ 18:51:07
URL: http://lottizdays.se
Postat av: evelina

Tack tack tack!! Det var verkligen intressant måste jag få säga. En lite ny värld att kastas in i lixom.

Bra tips på film, den ska jag absolut kolla upp. Tycker om filmer med historia, budskap och mening! Så tack för tipset!

2014-11-19 @ 12:59:45
URL: http://evelinaronnback.blogg.se/

Something you wanna say?

Yo! Du har väl ett namn?
Vill du trycka här?

E-postadress: (Don't worry, bara jag som ser det hehe...)

Har du nån blogg?

Just say it!

Trackback