Vårt beteende...

...Hur är det egentligen? 
Själv VET jag att vi är väldigt bortskämda nuförtiden.
Jag menar, bara det att vi har tak över huvudet och mat varje dag är ju mycket.
Sen nu ser man människor på 8-9 år. Smink, Macbook, Iphone, Ipad, Systemkamera... Listan kan göras lång, men liksom, vart är världen påväg? 
När jag var 8-9 så visste jag nästan inte ens plattång var... (Skämt åsido, halft eheh)
 
Och det roliga är ju att man vill ALLTID ha mer. Ju mer desto bättre, right? 
Tycker faktiskt inte det. Som i "Tonårsbossen" om ni sett det? Skulle aldrig klara av att vara med i det programmet, då jag säkert skulle vara mer sparsam än min mamma, haha... *Snåljåp*
Jag kallar mig lätt bortskämd. Inget fel med att vara kallad det? Men ha gärna alltid en liten tanke i bakhuvudet, "behöver jag verkligen det här eller är pengarna mer värda något annat, viktigt?"
Jag får det jag behöver av mina föräldrar + lite till. Varför begära mer? Förstår mig inte på barn som inte uppskattar sina föräldrar... Folk runt om i världen har inte ens föräldrar, dom är bara barn och måste jobba till sig pengar. 
Hemskt att det är så, skulle själv säga att dom är bättre än oss. Dom har lärt sig uppskattning. 
Var glada att vi lever i Sverige dessutom, klaga liksom aldrig på vädret. 
För Sverige har en väldigt liten chans att få t.ex tsunamis, orkaner m.m...
-> "Don't take something for granted, one day it all can be gone." <-
 
Sen till vad mina tankar om sociala medier är, så är det till mestadels bra.
Visst, man blir allt frustrerad på alla som slänger ur sig något skit i en kommentar eller mobbas på ask.
Keep it to yourself, please. Känns sååå old fashion att hålla på så, right? 
Mår man verkligen bättre av att klanka ner på andra? Jag själv mår MYCKET bättre av att säga något snällt till någon. So just stop. 
Men Internet annars är ju himmelriket, haha. ALLT finns här, så om några år kommer seriöst skolan vara i datorn istället! Vi har Wikipedia & Google till svar, sen håller vi kommunikationen genom facebook osv... 
Netflix, SVTplay osv har vi till att se program och filmer...
Underbart, så länge man kan behandla alla väl.

Kommentarer
Postat av: Hanna-Klara

Otroligt bra skrivet Elina! Håller med dig till 100%, men ska verkligen vara nöjd med det man har. Kram! <3

2013-09-25 @ 22:38:58

Something you wanna say?

Yo! Du har väl ett namn?
Vill du trycka här?

E-postadress: (Don't worry, bara jag som ser det hehe...)

Har du nån blogg?

Just say it!

Trackback