I GOT NO DESTINATION, I GO WHERE I WANNA GO.

Jag vet inte om detta blir nåt självförtroende-inlägg dock men ska skriva av mig lite...
VARNING OCKSÅ: Detta inlägget kan bli rörigt!
 
Nu på sistone så har jag tänkt på vissa saker,
Varför är samhället så som det är idag? 
Varför är VI just dom vi är idag?
Varför känns det som att man måste anpassa sig så mycket, idag?
 
Jag menar, varför måste samhället idag innehålla: massa mobbning på olika sett, anpassningar för att kunna få vänner och hålla oss tillbakadragna istället för att nå våra drömmar? 
Liksom, människor vågar inte ha kul ifall nån skulle titta, för då tänker dom att: -"Men gud, vad pinsamt!" typ?
Men det är inte pinsamt, det är bara bevis på att du faktiskt HAR kul. Stop be so normal, it so boring!
 
Alla människor har en dröm, ALLA. Det kan bara vara nåt litet som att bara få ett bra jobb, eller som mig, som helst skulle vilja bli känd eller iallfall få folk att minnas mig. Varför borde inte vi då få den chansen, utan att folk måste trycka ner en och trampa på en på vägen dit?
Fast så är det ju, det kommer aldrig gå att ändra samhället helt så man vill ha det, men förändringar kan man ju försöka med, right? Titta bara på Nellie Berntsson. Hon är bara 12 jäkla år och är redan förebild för så OTROLIGT många. Hon vet hur det är att bli mobbad, men skiter i det och följer sina drömmar anyway. Och vet ni vad som hände henne? Framgång. Som sagt så har hon blivit utsatt för blickar osv, men det är det som har gjort henne till den hon är idag. Vill du uppnå dina drömmar, JUST DO IT. Det kommer komma folk och försöka förstöra, men skit i dom. Dom har inte med dig och ditt mål att göra. Så ifall dom vill knuffa till dig av vägen, knuffa tillbaka ännu hårdare och bara fortsätt mot ljuset! Before you can see the light, you have to deal with the darkness. <- So true.
 
VI MÅSTE TA TAG I MÖJLIGHETERNA MAN FÅR, GÅ UT I DET SVÅRA, TA FRAM KNYTNÄVEN OCH FIGHTAS FÖR DET VI VERKLIGEN VILL.
Livet är inte enkelt, det ska det inte vara. Men det betyder inte att man ska behandla varandra med dålig respekt? För hörni, tänk efter lite liksom, vi människor är SUPERBRA på att vara elaka...
Vi ska alltid trycka ner dom som lyckats i livet, bara för att avundsjukan tar över. Så ska det inte behöva vara.
Det ska inte behöva vara så så att folk ska behöva komma hem från skolan och börja gråta för att nån sagt nåt. Det ska inte behöva vara så att man inte har några vänner bara för att man inte klär sig på deras sätt.
Det ska inte behöva vara så att folk tar självmord bara för att dom inte fick leva sitt normala liv.
 
GÖR SOM HAVET: VÅGA.
Man ska kunna komma hem från skolan eller bara vara här hemma och känna: -"Jag ÄR bra. Jag ÄR fin. Jag ÄR awesome." För alla är det, ALLA. Bara att alla andra inte ser det som du ser. Och det är tråkigt. 
Så istället nu då för att trycka ner varandra, ge den en klapp på axeln och säg: -"You made it." liksom.
SPRID GLÄDJE OCH KÄRLEK, FÖR DET TYCKER JAG VI HAR FÖR LITE AV!
'Cause you are amazing, just the way you are. <- Bästa låtraden ever.
 
Slutsats av detta: Våga följ dina drömmar. Var en energibomb som alla blir glada av. Skit i vad andra tycker och var LYCKLIG.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evve-Normal is boring!

Sv: Ojdå! Jag har inte hunnit fixa vloggen för att mitt videoprogram e så segt! Trodde dock jag hade raderat inlägget jag förberett, haha ^^

2013-03-08 @ 16:56:36
URL: http://evvesliv.blogg.se

Something you wanna say?

Yo! Du har väl ett namn?
Vill du trycka här?

E-postadress: (Don't worry, bara jag som ser det hehe...)

Har du nån blogg?

Just say it!

Trackback