MINI PÄRON- OCH KOLAPAJ.

 
3 creme brulee-skålar tog upp denna sats. Du kan göra dubbel sats och göra en hel pajform, som originalet var.
 
SMULDEG:
0.75 dl havregryn
1 dl mjöl
1 tsk vaniljsocker
50g rumstempererat smör
1 msk socker
 
FYLLNING:
Päron (behövde endast 1 till dessa)
Kanel
Socker
Osaltade nötter (jag tog cashew/jordnöt)
Kolasås (tog karamelliserad mjölk)
 
1. Skala päronet och skär i bitar. Lägg i botten tillsammans med kanel och socker.
Häll över ett lager kola och strö över nötter.
2. Skär smöret i kuber och blanda det med resterande ingredienser. Lägg det ovanpå nötterna.
3. Sätt in i ugnen på 200 grader i 35min, låt svalna och servera med glass.

Kommentarer
Postat av: Louise

Just nu har jag en tävling som heter Veckans Blogg, kika gärna in på min blogg om du vill vara med och tävla! :) Har även gjort det lite enklare för er att hitta till Veckans Blogg. I sidomenyn så finns Veckans Blogg under Länkar, eftersom att jag uppdaterar så mycket så blir det nog enklast så för er ;) & glöm inte att kika in lite då och då för att se om just du har vunnit!

2015-07-16 @ 12:01:09
URL: http://nouw.se/louisemjonsson
Postat av: Ellen Gräntz

Vad gott det lät!

Svar: Det var väldigt gott!
Edsbergar'N!

2015-07-16 @ 17:44:13
URL: http://ellengrantz.blogg.se/

Something you wanna say?

Yo! Du har väl ett namn?
Vill du trycka här?

E-postadress: (Don't worry, bara jag som ser det hehe...)

Har du nån blogg?

Just say it!

Trackback