HUR BLEV FAKTISKT JORDEN TILL??!

På SO:n nu så går vi igenom lite om hur jorden blev till och universum osv...
Så äntligen kan jag faktiskt säga att det är ganska intressant med SO! För det är precis sånt här jag vill veta mer om, varför allt är som det är.
Har så många frågor, utan svar. För liksom, har aldrig ni tänkt typ:
-"FINNS det faktiskt ett liv efter döden?"
-"KOMMER Jorden nånsin gå under?"
-"VAD är meningen med mitt liv?"
 
Jag HOPPAS att det finns ett liv efter döden egentligen. För jag menar, det kan verkligen inte bli bara svart?
JAG FÅR INTE IN DET I SKALLEN. Fast ändå, ska man leva i himlen föralltid då? :o (Ja, Alla ska bli jättesnälla och komma till himlen).
 
Och Jorden... Ja, vad har man där att säga då?
Det får jag inte heller in i skallen, även om det är om flera MILJARDER år liksom, så kan det bara inte vara så att allt försvinner? Game Over, typ? :o
 
Och vad som är meningen med MITT liv. Det tror jag egentligen man kan skapa själv.
Eller ah, dom som tror på Gud tror ju kanske att han liksom ger en "uppgift" till VARENDA person. Men annars tror jag att t.ex alla kändisar, gick sin egen väg och upptäckte att deras mening med livet kanske var att sjunga?
 
När jag blir stor skulle jag ju supergärna velat jobba om rymden. Få forska om om det faktiskt finns nåt sorts liv därute, alla planeter, stjärnor och hur stjärnbilder skapas och allt sånt. Jäkla coolt.
Annars så handlar dom flesta frågor också om ja, HUR jorden skapades. HUR allt kom till. Med en vetenskaplig förklaring. För, det kan inte bara ha vart en explosion och sen så regnade det skog, vatten, djur och allt sånt så perfekt liksom? :o Ingen vet ju säkert, men hur kan man ändå ha såna teorier? Smartass.
 
Ganska långt, kanske ointressant, och lite poetiskt inlägg. Men vad har ni för tankar om sånt här egentligen??
?
 

Kommentarer
Postat av: Jessika

Jag älskar såna frågor, är helt fascinerad av astronomi också. Se till att läsa Fysik B på gymnasiet, då ingår det mycket astronomi och det var så galet roligt och intressant!! :D

2013-01-20 @ 17:02:19
URL: http://www.jessikaung.blogspot.com

Something you wanna say?

Yo! Du har väl ett namn?
Vill du trycka här?

E-postadress: (Don't worry, bara jag som ser det hehe...)

Har du nån blogg?

Just say it!

Trackback